Setkání s občany jsou přínosná pro obě strany
Dvě nové autobusové čekárny v Kokoníně jsou výsledkem veřejných setkání s občany, které každý rok pořádá jablonecká radnice. Podnět na jejich opravu vznesli Kokonínští loni, během loňského léta poničené čekárny nahradily zcela nové.
V loňském roce si lidé v Kokoníně stěžovali, že zastávky jsou rozbité, v malém uzavřeném prostoru se kouří, dokonce je někteří používají jako toalety. Automat na jízdenky v jedné z nich je zastaralý a nefunkční. „Nešlo by takové zastávky nahradit jen otevřenými přístřešky?“ zaznělo z řad místních občanů.
Péče o autobusové čekárny nenáleží do správy magistrátu, proto podnět předal Dopravnímu podniku měst Liberec a Jablonec nad Nisou (DPMLJ). „Čekárny jsme nahradili loni v létě zcela novými, prosklenými, vyměněný je i automat na jízdenky. Není sice zcela nový, ale je plně funkční a nabízí více druhů jízdenek,“ sděluje ředitel DPMLJ Luboš Wejnar.
K nejčastějším problémům, které občané na setkáních řeší, jsou povrchy ulic a chodníky nebo zimní údržba. „Na oddělení správy komunikací máme takový velký zásobník, který každý rok doplňujeme o ulice a chodníky, o nichž získáme informace právě na setkání. Ověříme si jejich stav a při tvorbě rozpočtu pak z tohoto seznamu vybereme do plánu oprav či investic ty v nejhorším stavu,“ vysvětluje náměstek Miloš Vele a dodává, že na základě podnětů od občanů se každý rok o několik kilometrů rozrůstá také plán zimní údržby.
Letos se vedení radnice setkalo s občany teprve dvakrát, a to na Žižkově Vrchu a v Kokoníně. Další termíny setkání ve Mšeně, Rýnovicích, Proseči nad Nisou, Šumavě a v Eurocentru jsou na www.mestojablonec.cz. Na nich v sekci Setkání s občany jsou také zápisy z jednotlivých již proběhlých veřejných setkání. Zápisy z těch letošních budou přibývat.