Na některé spoje Liberec-Praha zlevnila Student Agency jízdné
Boj o zákazníky na lukrativní lince Liberec - Praha přitvrzuje. Po zlevnění vybraných spojů libereckým dopravním podnikem přistoupila ke stejnému kroku konkurenční Student Agency. Dopravce zavádí akční cenu 72 korun, cesta vybranými spoji tak bude o 15 procent levnější. Na ostatních spojích bude stát jízdenka dál 85 korun. ČTK o tom informoval mluvčí společnosti Aleš Ondrůj. Akční ceny platí zhruba na polovině spojů.
Student Agency se netají tím, že zlevnění je reakcí na krok Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce. Ten začal před týdnem nabízet zvýhodněné zpáteční jízdenky a na vybrané spoje i slevy deset či 15 procent. Základní jízdenka do Prahy tak na vybraných spojích zlevnila z 85 až na 72 korun, zpáteční lze pořídit za 145 místo 170 korun. Slevy platí zhruba na polovinu spojů z Liberce do Prahy, nejvíc jich je v úterý a ve středu. Ještě výhodnější je cesta s dopravním podnikem z Prahy do Liberce, kde jsou zlevněné dvě třetiny spojů.
Studen Agency teď nabízí cestujícím něco podobného. Dopravce letos na lince Liberec - Praha zavedl i jiné slevy. Studenty Agency jezdila ještě na začátku roku na lince za 90 korun, od 9. ledna ale cesta žlutým autobusem zlevnila na 85 korun. Od poloviny ledna nabízí Student Agency na lince zvýhodněné rodinné jízdné, díky němuž mohou rodiny s dětmi cestovat až o čtvrtinu levněji. Na jiných linkách v zemi dopravce zdražil.
Liberecký dopravní podnik začal na lince Liberec-Praha jezdit v roce 2009, do té doby na ní měla Student Agency monopol, poté co v roce 2007 zlikvidovala poslední konkurenci - ČSAD Liberec. Ještě rok před tím přitom na trase jezdily i firmy Hotliner a Hoffmann. Z ekonomických důvodů skončily, když nedokázaly konkurovat nízkým cenám Student Agency. V době vstupu DPMLJ na trasu jezdila Student Agency za 95 korun. Konkurence ji donutila zlevnit, dopravní podnik tehdy nasadil cenu o 25 korun nižší.
Na dalším zlevňování vydělávají cestující. "Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou jde stejnou cestou jako dříve ČSAD Liberec. Ti také nejprve začali snižovat ceny a poté kvůli špatné ekonomice začali rušit spoje," komentoval situaci na trhu majitel Student Agency Radim Jančura. Zda dopravní podnik cenovou válku ustojí, se ukáže. Student Agency je podstatně silnější - skupina s bezmála 1400 zaměstnanci dosáhla loni obratu 5,5 miliardy a její hospodaření skončilo stomilionovým ziskem. DPMLJ hospodaří s půl miliardou.
zdroj: ČTK